Psychika dětí a co ji ovlivňuje

10.04.2024

Pandemií dnešní doby jsou depresivní, nemotivované děti, plné agrese, s různými poruchami  a dysfunkcemi až po logopedické problémy.

Já se budu zas a znovu opakovat, naše tělo je postaveno na velmi jednoduchých principech a vnitřní rovnováze, která je od početí dítěte trvale narušována.

Deregulovaný autonomní nervový systém, vysoká hladina stresu v těle matky dítěte, tlak na výkon ve školce, škole, chrlící agrese na internetu a hrách, které děti ve velkém sledují, minimální čas strávený s kamarády venku na čerstvém vzduchu a v pohybu, nemluvě o hromadě jedovatých sladkostí a povinném očkování atd.......to jsou vše stresory, na které musí autonomní nervový systém dítěte reagovat a to vše ovlivňuje rozvoj mozku a jeho funkce.

Dnes z pohledu Kraniosakrální Biodynamiky, ta nám krásně vysvětlí proč a co s tím můžeme dělat.  Kraniosakrální Biodynamika je úžasná v tom, že popisuje lidské tělo jako auto, které je napojeno na energii vesmíru, díky níž pak jede. Jít ke Kranio terapeutovi je jako svěřit své auto do autoservisu.

Já vám na velmi jednoduchém příkladu ukážu, že je skoro nemožné, aby ty naše těla fungovala jak mají, při tak obrovské zátěži, kterou musí zvládnout.

Buněčná úroveň

Ve videu vidíte Kraniosakrální systém člověka. Jedná se o primární mechanismu v těle, který je doslova a do písmene hlavním motorem v těle.

Řídí veškeré buněčné procesy, udržuje funkční nervový, hormonální, imunitní i sociální systém, metabolismus, řídí rozvoj a funkce mozku a další.

Jemné rytmy vytváří slapové vlny, které pohání tenhle hluboký mechanismus. Tyto rytmy těla jsou vytvářeny energií jež námi z venku (pole) každou buňkou prochází.

Kraniosakrální systém se skládá - z centrální nervové soustavy, mozku, kostí krania a sacra (lebka, kost křížová), reciproční tenzní membrány, mozkomíšního moku a páteře viz. obrázek výše

Dýchá-li naše tělo na buněčné úrovni vesmírnou energií, buňky jsou vyživené, dochází k výměně živin, toxiny se odplavují a vše proudí, stejně jako v přírodě. Vše prosperuje směrem k životu.

Příkladem může být voda. Proudí-li je krásná, čirá má schopnost sebe čištění, stojí-li je z ní špinavá břečka.

Prvotní podmínka zdraví = světelný (energetický) metabolismus, který je spojen s pohybem na buněčné úrovni. Pokud není začíná docházet k destrukci.

Ted se pojďme podívat, jak tohle všechno souvisí se stresovou reakcí v těle a vývojem mozku dítěte?

Je-li v těle vysoká hladina stresových hormonů, pohyb, o které jsem psala výše se zastaví.

Všichni reakci těla na stres moc dobře známe, stáhneme se, nejenom ve svalech, ale ve všech úrovních - od fascií, šlach, membrán, kostí až po buňky. 

Stresové hormony nás zamknou v těle.

Pohyb ustává, slapové vlny mozkomíšního mokuse přestanou vytvářet. Ted se podívejte na obrázek mozku, který je rozdělen do tří částí - ještěří (plazí) mozek, savčí mozek (limbický, emoční mozek) a neocortex (racionální) mozek. Jsou to tří úrovně od nejprimitivnější až po tu část díky níž si říkáme člověk.

Mozek se vyvíjí postupně během prenatálního období máme pouze plazí mozek, po porodu se začne vyvíjet limbický emoční mozek a od 7 roku racionální mozek. Je to jako šplhání od kořene stromů do výšky ke hvězdám, vyvinou -li se správně všechna patra, stáváme se zdravou dospělou osobností.

Je také důležité, aby se mozek vyvíjel symetricky, levá a pravá hemisféra.

Většině z nás chybí plně funkční pravá hemisféra, neboť od mala jsme záměrné učeni pouze na levou hemisféru, která umí pouze číst, počítat a kalkulovat, ten dopad muzeme cítit všude okolo.

Je-li v těle vysoká hladina stresových hormonů, pohyb, o které jsem psala výše se zastaví.

Co se stane když pohyb ustane?

Je-li v těle vysoká hladina stresových hormonů, pohyb, o které jsem psala výše se zastaví.

Mozkomíšní mok není schopen dopravit výživu do vyšších center mozku, zůstává funkční pouze plazí mozek. Vyšší centra jsou nedozrálá a nefungují tak, jak by měla, odtud veškeré problémy.

S tím souvisí přílišná agresivita, demotivace, závislosti různého druhu, včetně mobilů a internetu, neschopnost soustředit se, nerozvíjí se správně řeč, nefungují centra paměti, s tím souvisí neschopnost dětí učit se, obrovská únava, ale bolení bříška (stres vypíná trávení), neschopnost navázat přátelství - není zde vyvinut limbický mozek, deprese, úzkosti, hyperaktivita, ADHD, autismus, ale i snížená imunita ....

Má-li dítě v sobě stres, mozek se přestává rozvíjet. Naštěstí mozek má obrovskou schopnost regenerace a obnovy zvláště u dětí.

Co s tím?

Klíčem je snížení stresové reakce v těle a cílená podpora buněčných funkcí pro rozvoj mozku.

Velmi účinné jsou techniky zaměřené na tělo jako je Kraniosakrální Biodynamika, která pracuje přímo na stresové kaskádě těla, na ose HPA, díky tomu přináší Kranio dětem velmi rychlou úlevu v oblasti stresu.

Pro podporu dozrávání podkorových center jimž vděčíme za správnou funkčnost mozku, je fajn nasadit určité látky tělu vlastní, které podpoří rychlejší regeneraci a nápravu.

Zdroj. Mitochondriální a Bioregulační medicína, Kraniosakrální Biodynamika

Chci se objednat na Kraniosakrální Biodynamiku