Trauma stahuje až do morku kostí, s tím souvisí bolest zad a migrény.

15.05.2020

Trauma stahuje. Pro Ty jež jsou na mých stránkách poprvé. Trauma není událost sama, ale životní událost, která byla velmi intenzivní, nečekaná, či trvala příliš dlouho. Kam patří i dlouhodobý stres, životní styl na plné obrátky bez odpočinku, zaměřený jen na výkon.

Jsme-li ve stresu nebo máme-li strach, tělo vyplavuje adrenalinové hormony, což způsobuje nerovnováhu na úrovni nervové a hormonální soustavy.  To jsou dva řídící systémy  těle, které řídí fyzické i psychické zdraví. 

Zůstanu teď u nervové soustavy a sympatického nervového systému. Což je nejhlubší část nervového systému, která vede těsně kolem páteře od mozku až po kostrč. Je propojena s každým orgánem a systémem v těle. Jeho úkolem je nás připravit na akci,  boj nebo útěk.

Pokud je tato část neustále inervována (nabuzená) stahuje tkáně a svaly, které jsou kolem ní uloženy a které ovládá.

Jako první reagují svaly uložené těsně kolem páteře, které zatuhnou. Při ošetřeních lze vnímat klientovu páteř jako kus betonu.

To co je navrženo být pružné, schopné reakce na každý náš pohyb, je pancéřový nehybný sloup a s tím přichází řada bolestí zad, migrén, vystřelování do končetin, brnění atd.

Klíčem k vyléčení je hluboké uvolnění, zklidnění nervové soustavy, která zároveň uvolní svaly a tkáně, táhnoucí se od hlavy až k patě.

Migrény jsou většinou také způsobené chronickým napětím v těle, nabuzené tkáně brnkají o kraniální nervy, čímž způsobují bolest. 

Stačí sebemenší stres, menstruace, neklid, strach a bolest je zde.

Pár tipů co s tím:

1. Určitě protahování, pohyb, jóga -  dýchací techniky, které slouží k uklidnění nervové soustavy. 

Jóga a protažení. Jóga se soustředí na ty partie, které se nejvíce zkracují a tuhnou - páteř, bránice, pánevní dno, hrudník, kyčle, bedra. To jsou přesně oblasti, kde dochází k největšímu stažení, jsme-li ve stresu nebo ovládá-li nás strach. 

Dovoluji si za sdílet Zuzku Klingrovou, jógu, se kterou cvičím doma již rok.  Vřele doporučuji je vidět, že jóga je pro Zuzku vášní a životním stylem, což se promítá do lekcí.  Není třeba nikam chodit, stačí v klidu domova, ve svém tempu, ve svém čase.

2. Fascie - udržujte pružné a šťavnaté (tekuté) fascie, kterým vděčíme za pohyb bez bolesti viz. obrázek. Jak je pružné naše tělo, je i mysl.

3. L - arginin - relaxuje svalovou hmotu, včetně hladké svaloviny. Zmírňuje bolesti. Obsahuje jej silný kuřecí či krůtí vývar a arašídy. Je důležité nezapomínat na pestrou stravu bohatou na vitamíny skupiny B, minerály, vitamíny, aminokyseliny.  Za mě určitě ne veganství a detox. Trauma energeticky člověka vysaje, je důležitá síla organismu, aby se s tím mohl lépe a rychleji vyrovnat. 

Určitě vajíčka, tvaroh, maso, semínka, ovesné a ječné vločky, celozrnné obiloviny, luštěniny z dobrého zdroje. Sama ze své zkušenosti mohu doporučit si nechat proměřit  autonomní nervový systém a projít léčbou, doba léčení a regenerace se významně zkracuje. Více ZDE

4. Kraniosakrální Biodynamika: pracuje primárně s nervovým systémem a napětím v těle, umí rozpustit spasmy i v těch nejhlubších částech těla, kde se žádný masér nedostane. nejhlubších částech těla, kde se žádný masér nedostane.

Díky čemuž dochází k uvolnění a zmírnění či úplnému odeznění bolestí. Ráda Vás provedu ZDE.

Jedna z referencí, co dokáže extrémní stres a chronické napětí, čelistní kloub je emoční senzor. Je-li toho na nás hodně, může se i vykloubit :

VYHOZENÁ ČELIST: Kranio určitě doporučuji, protože už poprvé jsem vnímala, že se něco děje, vždy se něco posunulo a po 4. návštěvě, kdy jsem měla už 1,5 roku vyhozenou čelist a tvrdili mi, že operace bude jediné řešení, je čelist zpět. 

Takže mooooc děkuji 👍👍👍🤗


S přáním pohodových dnů

Ing. Pavla Moravcová

BCST terapeut

Tel. 702 439 439

Míra stresu v těle výrazně ovlivňuje odolnost organismu. Červená křivka v grafu představuje schopnost nervové soustavy regulovat vnitřní napětí v těle.